Personal trainer RoosendaalWil jij graag afvallen of wil je aankomen? Dan is de kans groot dat je dit eerst zelf gaat proberen of hebt geprobeerd. Het is soms het geval dat dit erg lastig gaat en je in de problemen komt. Je stagneert, je motivatie daalt als een speer en je stop met het werken aan je doelen. Project failed! Dit hoeft echter niet nog een keer te gebeuren, neem een personal trainer in dienst en zorg er samen voor dat jullie doelen binnen no time wordt bereikt. Niet jouw doel maar jullie doelen, dat lees je goed. Een personal trainer stel samen met jouw doelen op en zorgt ervoor dat deze worden behaald. De personal trainer legt hart en ziel in zijn werk en zorgt ervoor dat jullie samen het meeste uit het traject halen. Maar hoe gaat een goede personal trainer nou eigenlijk te werken en waar moet je op letten? Hieronder word in globale lijn aangegeven hoe een personal trainer te werk zou moeten gaan!

1. een intake

Een goede en professionele personal trainer doet als eerste een intake. Hij of zij vraagt voornamelijk naar jouw doelen. Als hij of zij er echt kaas van heeft gegeten probeert de personal trainer ook nog achter de rede van de doelen te komen. als hij of zijn dan merkt dat de rede intrinsiek is en niet extrinsiek gaat deze direct met je aan de slag. Sommige personal trainers zullen klanten weigeren om extrinsieke redenen, de reden hiervoor is dat mensen met een intrinsieke motivatie het traject langer volhouden en minder snel terugvallen. Vervolgens gaat de personal trainer door met vragen over jouw huidige voedingspatroon en levensstijl.

2. het opstellen van schema’s

Vervolgens zal de personal trainer beginnen met het opstellen van schema’s. schema’s vormen de basis in jouw traject. De schema’s zullen bestaan uit een voedingsschema en een trainingsschema. Soms kunnen dit meerdere schema’s zijn. Dit hangt af van de werkwijze, er is niet perse iets slechter of beter. Het is belangrijk dat jij je aan de schema’s houdt. Als je dit niet doen dan zul je snel in de problemen komen en achter gaan lopen. Dit wil je natuurlijk niet. Het is daarom belangrijk dat je ook contact houdt met de personal trainer.

3. een personal trainer houdt contact

Een personal trainer houdt meerdere malen per week met je contact over je traject. Je weegt dan ook meerder malen per week of de personal trainer doet andere metingen. Aan de hand van de metingen en wegingen kan er gekeken worden of het traject goed verloopt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *